REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MEDYCZNYCH
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą BKW MEDICAL CENTER sp. z o.o., KRS 0001024632, NIP 5472236787, REGON 524707886, Zacisze 5, 43-300 Bielsko-Biała, Polska, kapitał zakładowy 5.100 zł, będącej zarejestrowanym Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą o numerze wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą 000000261842 (dalej „Podmiot Leczniczy”)
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Podmiotu Leczniczego, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Podmiotu Leczniczego na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Podmiotu Leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
Regulamin organizacyjny zostaje ustanowiony zgodnie z treścią art. 24 ustawy o działalności leczniczej oraz obejmuje zagadnienia związane z funkcjonowaniem spółki BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
§2 DEFINICJE
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
Strona Internetowa – oznacza stronę w domenie www.420med.pl służącą do świadczenia Usługi Telemedycznej.
Usługodawca – oznacza BKW Medical Center sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej ul. Zacisze 5, 43-300.
Usługa Telemedyczna – świadczenia zdrowotne wykonywane przez BKW Medical Center sp. z o.o. na rzecz Pacjenta na odległość za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z wykorzystaniem Serwisu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Użytkownik– oznacza osobę fizyczną będącą obywatelem Polski lub cudzoziemcem dysponującego numerem PESEL, która korzysta z Usług Usługodawcy
Formularz – formularze Konsultacji lekarskiej
Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§3 CELE I ZADANIA PODMIOTU
Celem działalności Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o działalności leczniczej, a także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
Zadaniami Podmiotu leczniczego są:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
- wykonywanie innych zadań Podmiotu Leczniczego w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§4 STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO
Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą BKW MEDICAL CENTER sp. z o.o., KRS 0001024632, NIP 5472236787, REGON 524707886, Zacisze 5, 43-300 Bielsko-Biała, Polska, kapitał zakładowy 5.100 zł, będącej zarejestrowanym Podmiotem Wykonującym Działalność Leczniczą o numerze wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą 000000261842.
W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
- Kierownictwo w postaci zarządu spółki BKW MEDICAL CENTER sp. z o.o., spółka BKW MEDICAL CENTER sp. z o.o. jako kapitałowa spółka prawa handlowego została utworzona przez wspólników, natomiast do jej reprezentacji ustanowiony został zarząd.
- Lekarze.
§5 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
Podmiot Leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu chorób wewnętrznych (telemedycyna), alergologii (telemedycyna), dermatologii (telemedycyna), diabetologii (telemedycyna), endokrynologii (telemedycyna), ginekologii (telemedycyna), kardiologii (telemedycyna), neurologii (telemedycyna), ortopedii (telemedycyna), otorynolaryngologii (telemedycyna), pediatrii (telemedycyna), pulmonologii (telemedycyna), seksuologii (telemedycyna), urologii (telemedycyna) i psychiatrii (telemedycyna) obejmujących:
- udzielanie konsultacji lekarskich;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- wystawianie recept;
- promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
§6 MIEJSCE I PRZEBIEG UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Podmiot Leczniczy wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności, stąd miejscem ich udzielania pozostaje każdorazowo miejsce przebywania osoby wykonującej zawód medyczny udzielający świadczenia.
Dostęp do świadczeń zdrowotnych jest całodobowy poprzez stronę internetową.
Płatność za udzielone świadczenia następuje z góry przed udzieleniem świadczenia.
Podmiot leczniczy akceptuje następujące formy płatności:
- za pośrednictwem bramek płatności przelewy24.pl
Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień za pomocą formularza medycznego zamieszczonego na stronie https://420med.pl, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań jeżeli takowe posiada.
Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
- rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- dokonanie zapłaty za świadczenia,
- wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
- pozytywnej kwalifikacji Pacjenta.
Świadczenia zdrowotne polegają na konsultacji telefonicznej z lekarzem po przesłaniu formularza oraz dokumentacji medycznej podczas umawiania wizyty telemedycznej na witrynie internetowej.
Formularz medyczny zawiera zbiór uniwersalnych pytań, które obejmują każdego pacjenta, natomiast podczas rozmowy telefonicznej niezbędne jest zebranie dodatkowych informacji dopasowanych indywidualnie do przypadku z którym zgłasza się pacjent.
Specjalista lekarz sprawdza i analizuje przesłany przez pacjenta formularz medyczny oraz dokumentację medyczną, kontaktuje się z pacjentem telefonicznie (jako rozmowa głosowa) w celu przeprowadzenia szczegółowego badania.
Na tej podstawie lekarz podejmuje decyzję o wystawieniu e-recepty jeśli nie ma przeciwwskazań na przepisanie e-recepty bądź odmowie jeśli są przeciwwskazania. E-recepta przesyłana jest do aplikacji IKP oraz mailowo do Pacjenta na wskazany w formularzu kontaktowym adres e-mail oraz kod recepty przesyłany jest na wskazany w formularzu kontaktowym nr telefonu.
Świadczenie to nie polega na sprzedaży recept, a na medycznej telekonsultacji i szczegółowym badaniu pacjenta z możliwością wystawienia e-recepty po kwalifikacji do leczenia.
W przypadkach budzących wątpliwości, w których pacjent nie przesłał dokumentacji medycznej lekarz może wezwać pacjenta do uzupełnienia dokumentacji medycznej.
W przypadku braku kwalifikacji pacjenta do leczenia medyczną marihuaną, lekarz informuje pacjenta jakie inne działania powinien podjąc w celu rozwiązania problemu zdrowotnego z którym się zgłosił.
Po rozpoczęciu świadczenia nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
Pacjent oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu są prawidłowe i zgodne z prawdą.
Świadczenia zdrowotne udzielane są przez osoby wykonujące zawód medyczny lub też przez inny Podmiot Leczniczy, z którymi to BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada zawartą umowę.
W ramach Usługi Telemedycznej Pacjent może otrzymać:
- poradę medyczną,
- informacje na temat przyjmowanych leków,
- e-receptę.
§7 DOSTĘPNOŚĆ ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością.
Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
- jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
- w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
- po wykonaniu pięciu nieskutecznych prób kontaktu telefonicznego z pacjentem w ciągu 72 godzin od opłacenia wizyty, na podany w formularzu zamówienia numer telefonu;
- w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Podmiotu Leczniczego.
Usługa Telemedyczna jest świadczona codziennie w godzinach 9:00 – 21:00 w czasie do 12 godzin roboczych od momentu dokonania przez Pacjenta płatności. W przypadku braku dostępności lekarza w tym terminie, Pacjent zostanie niezwłocznie poinformowany mailowo lub telefonicznie. W takiej sytuacji, realizacja Usługi Telemedycznej zostanie wykonana w czasie nieprzekraczającym 72 godzin od momentu dokonania płatności.
W sytuacji przekroczenia czasu świadczenia Usługi Telemedycznej lub nie zrealizowania świadczenia z przyczyn niezawinionych i niezależnych od Usługodawcy, Pacjent ma prawo odstąpić od umowy w czasie 24 godzin od przekroczenia ustalonego czasu świadczenia Usługi Telemedycznej. Odstąpienie od umowy może nastąpić poprzez kontakt Pacjenta drogą mailową na adres kontakt@420med.pl i zawierać informacje umożliwiające identyfikację Pacjenta oraz usługę, która ma zostać rozwiązana.
§8 JAKOŚĆ ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Świadczenia zdrowotne w Podmiocie medycznym są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§9 WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot Leczniczy współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§10 DOKUMENTACJA MEDYCZNA
Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
Podmiot Leczniczy zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot Leczniczy pobiera opłaty w wysokości określonej w cenniku stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu.
§11 PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA
Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do zarządu.
Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
Pacjent ma obowiązek:
- przestrzegania postanowień Regulaminu;
- przestrzegania praw innych pacjentów;
- szanowania mienia Podmiotu Leczniczego.
§12 REKLAMACJE ORAZ ROZWIĄZANIE UMOWY
W przypadku jakichkolwiek reklamacji odnośnie technicznych aspektów Usług Telemedycznych Pacjent może skontaktować się z BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością drogą tradycyjną lub e-mail kontakt@420med.pl
Treść reklamacji powinna zawierać m.in dane pozwalające na identyfikację pacjenta: imię, nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (ewentualnie numer zamówienia, pesel, nr tel. ) – dla reklamacji składanych listownie, określenie przedmiotu reklamacji, określenie żądań pacjenta, wskazanie daty Usługi Telemedycznej;
BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością odpowie na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania;
Jeśli dane podane w reklamacji wymagają uzupełnienia, BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zwróci się, przed rozpatrzeniem reklamacji, o ich uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień zawiesza bieg terminu rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacje dotyczące jakości lub wad świadczenia medycznego pacjent ma prawo zgłaszać w terminie 12 miesięcy od daty udzielonego mu świadczenia na adres: kontakt@420med.pl.
§13 DANE OSOBOWE
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w Formularzu jest BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, dalej jako „Administrator”. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail kontakt@420med.pl
- Zmiany podanych wcześniej danych osobowych można dokonać w drodze kontaktu z Administratorem pod adresem e-mail kontakt@420med.pl
- Prawo do usunięcia danych osobowych reguluje art. 23 ustawy z 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Cele przetwarzania danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością medyczną w celach zapewnienia świadczeń zdrowotnych.
Podstawa przetwarzania danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art.9 ust. 2 lit h) RODO, o ile przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego lub zgodnie z umową z pracownikiem służby zdrowia i z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, o których mowa w ust. 3, co oznacza, iż są przetwarzane przez – lub na odpowiedzialność – pracownika podlegającego obowiązkowi zachowania tajemnicy zawodowej na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, lub przepisów ustanowionych przez właściwe organy krajowe lub przez inną osobę również podlegającą obowiązkowi zachowania tajemnicy zawodowej na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, lub przepisów ustanowionych przez właściwe organy krajowe – tajemnica lekarska,
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w celach profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym do realizacji świadczeń zdrowotnych przez Usłogodawcę.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
Odbiorcy danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dostawcom usług dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania technologiczne oraz organizacyjne, aby umożliwić udzielanie świadczeń zdrowotnych;
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Prawo do wniesienia skargi.
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora.
Źródło pochodzenia danych.
Administrator serwisu uzyskuje Pana/Pani dane osobowe poprzez Formularz medyczny i kontaktowy, utrzymywany przez BKW Medical Center Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.09.2024r.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
Załączniki:
1 – Cennik opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
Zał. nr 1 do regulaminu
OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
l.p. | forma udostępnienia | wysokość opłaty(brutto) |
1. | Pierwsze udostępnienie w żądanym zakresie kopia/wydruk/wyciąg/odpis/informatyczny nośnik danych | BEZ OPŁAT |
3. | Kopia lub wydruk | 0,35 PLN za stronę |
4. | Wyciąg lub odpis | 10,04 PLN za stronę |
5. | Informatyczny nośnik danych (skan) np. CD, DVD | 2,00 PLN za stronę |